201 zoekresultaten
- Datum
- Relevantie
-
Zaken die uw verhuurder startte
Huurt u een woning in de sociale- of middensector? En heeft u een verschil van mening met uw verhuurder over één van de ...
-
Onderhoud en gebreken
Zijn er problemen door achterstallig onderhoud of heeft uw woning een gebrek? Lees of en hoe u de Huurcommissie kunt inschakelen.
-
Onderhoud en gebrekencheck
Is er iets beschadigd of kapot in uw huurwoning? Dan kan dit een ‘gebrek’ zijn dat uw verhuurder moet oplossen of repareren. Deze ...
-
Onderhoud en gebreken
Onderhoudsproblemen en gebreken aan uw sociale- of middenhuurwoning? Lees meer over onderhoud en gebreken aan uw woning en ...
-
Servicekosten en tegemoetkoming energiekosten
De overheid kwam burgers in 2022 en 2023 tegemoet in de energiekosten. Een verhuurder moet deze tegemoetkoming doorberekenen aan ...
-
Verklaring voor gemeenten
De Huurcommissie kan aan gemeenten een verklaring afgeven over een huurwoning, kamer, woonwagen of standplaats. In die verklaring ...
-
Wet betaalbare huur voor huurders
Vanaf 1 juli geldt de Wet betaalbare huur. Daarmee gelden nieuwe regels voor een grote groep huurders en verhuurders. Lees hier ...
-
Wet betaalbare huur voor verhuurders
Vanaf 1 juli geldt de Wet betaalbare huur. Daarmee gelden er nieuwe regels voor een grote groep huurders en verhuurders. Lees ...
-
Jaarlijkse huurverhoging beoordelen
Woont u in een sociale huurwoning en heeft uw verhuurder uw woning verbeterd? Dan mag hij de huurprijs verhogen. Bent u het daar ...
-
Jaarafrekening servicekosten beoordelen
Wat is een jaarafrekening servicekosten? Wanneer krijgt u die van uw verhuurder? Moet u ook betalen als u de jaarafrekening te ...