Informatie over door een huurder gestarte procedures
Verhuurt u een sociale- of middenhuurwoning? En heeft u een verschil van mening met de huurder over bijvoorbeeld de jaarlijkse huurverhoging, het onderhoud of de servicekosten? Dan kan uw huurder een procedure starten bij de Huurcommissie. Hier leest u wanneer uw huurder de Huurcommissie kan inschakelen.
Wanneer kan uw huurder een procedure starten?
- Uw huurder wil de all-in prijs laten splitsen in de kale huur en servicekosten
- Uw huurder huurt korter dan een halfjaar en vindt de huur te hoog
- Uw huurder huurt langer dan een halfjaar en vindt de huur te hoog
- Uw huurder wil huurverlaging na een daling van het inkomen
- Uw huurder wil huurverlaging omdat de woning ernstige gebreken heeft
- Uw huurder is het niet eens met de jaarlijkse huurverhoging
- Uw huurder is het niet eens met de huurverhoging na woningverbetering
- Uw huurder is het niet eens met de inkomensafhankelijke huurverhoging
- Uw huurder heeft geen jaarafrekening servicekosten ontvangen of is het niet eens met de jaarafrekening
- Uw huurder vindt het maandelijks voorschot voor de nutsvoorzieningen te hoog
- Uw huurder vindt de energieprestatievergoeding (EPV) te hoog
- Uw huurder heeft een klacht over uw gedrag of het gedrag van een van uw medewerkers
- Een huurdersorganisatie of bewonerscommissie vindt dat het overleg met u niet volgens de regels gaat
- Uw huurder is het niet eens met de huurverhoging na een tijdelijke huurkorting
- Uw huurder twijfelt aan het energielabel van de woning