Gebrekencheck stap 3 - schuur, berging of garage

Is het probleem in de schuur, berging of garage een ‘ernstig gebrek’? En wie moet het oplossen? U ontdekt het in deze laatste stap van de Gebrekencheck. 

Heeft u last van één van de volgende dingen? Dan is er misschien sprake van een (ernstig) gebrek, dat de verhuurder moet oplossen. 

  • De schuur, berging of garage is in hele slecht technische staat. Hierdoor is deze niet meer bruikbaar voor het doel waarvoor hij bestemd is. 
  • Er is gevaar op instorten van de schuur, berging of garage.
  • De dakbedekking is niet waterdicht waardoor er lekkage ontstaat.
  • De deur of het raam van de schuur, berging of garage is ernstig door houtrot aangetast.
  • De sloten zijn kapot als gevolg van een technisch gebrek. Hierdoor kan de deur of het raam niet meer dicht.

Wat kunt u doen bij een (ernstig) gebrek?

Meld het gebrek zo snel mogelijk bij uw verhuurder. Let op: is er iets kapot of beschadigd door een eerdere gebeurtenis? Dan noemen we dat gevolgschade. Zorg ervoor dat u de gevolgschade ook direct doorgeeft aan de verhuurder. 

Lees hoe u gebreken en gevolgschade meldt én wat kunt doen als uw verhuurder het probleem niet op tijd oplost. Ga naar   

. pagina voor huurders van kamers, sociale- of middenhuurwoningen
. pagina voor huurders in de vrije sector
. pagina voor verhuurders.  

Heeft u een ander probleem in de schuur, berging of garage?

Dan is het misschien  

  • geen gebrek, maar een kleine reparatie, die de huurder zelf moet oplossen. Hier vindt u een lijst met kleine reparaties.  
  • een gebrek dat niet veel voorkomt. Kijk in het Beleidsboek Gebreken. Is het probleem inderdaad een gebrek volgens het beleidsboek? Kijk dan hierboven wat u kunt doen.