Gebrekencheck stap 3 - schuur, berging of garage
Is het probleem in de schuur, berging of garage een ‘ernstig gebrek’? En wie moet het oplossen? U ontdekt het in deze laatste stap van de Gebrekencheck.
Heeft u last van één van de volgende dingen? Dan is er misschien sprake van een (ernstig) gebrek, dat de verhuurder moet oplossen.
- De schuur, berging of garage is in hele slecht technische staat. Hierdoor is deze niet meer bruikbaar voor het doel waarvoor hij bestemd is.
- Er is gevaar op instorten van de schuur, berging of garage.
- De dakbedekking is niet waterdicht waardoor er lekkage ontstaat.
- De deur of het raam van de schuur, berging of garage is ernstig door houtrot aangetast.
- De sloten zijn kapot als gevolg van een technisch gebrek. Hierdoor kan de deur of het raam niet meer dicht.
Wat kunt u doen bij een (ernstig) gebrek?
Meld het gebrek zo snel mogelijk bij uw verhuurder. Let op: is er iets kapot of beschadigd door een eerdere gebeurtenis? Dan noemen we dat gevolgschade. Zorg ervoor dat u de gevolgschade ook direct doorgeeft aan de verhuurder.
Lees hoe u gebreken en gevolgschade meldt én wat kunt doen als uw verhuurder het probleem niet op tijd oplost. Ga naar
. pagina voor huurders van kamers, sociale- of middenhuurwoningen.
. pagina voor huurders in de vrije sector.
. pagina voor verhuurders.
Heeft u een ander probleem in de schuur, berging of garage?
Dan is het misschien
- geen gebrek, maar een kleine reparatie, die de huurder zelf moet oplossen. Hier vindt u een lijst met kleine reparaties.
- een gebrek dat niet veel voorkomt. Kijk in het Beleidsboek Gebreken. Is het probleem inderdaad een gebrek volgens het beleidsboek? Kijk dan hierboven wat u kunt doen.