Gebrekencheck stap 3 - het aanrechtblok
Is het probleem aan het aanrechtblok in de keuken een ‘ernstig gebrek’? En wie moet het oplossen? U ontdekt het in deze laatste stap van de Gebrekencheck.
Heeft u last van één van de volgende dingen? Dan is er misschien sprake van een (ernstig) gebrek, dat de verhuurder moet oplossen.
- Het aanrechtblad laat zichtbaar water door. Dit komt doordat er geen goede waterdichte aansluiting is aan de wand. Of doordat er scheuren zitten in het blad.
- De wand boven het aanrecht en het kooktoestel is niet waterdicht waardoor de wand is aangetast door vocht.
- Het keukenblok is in zo’n slechte staat dat het aanrecht niet goed gedragen wordt
- Het stenen blad van het aanrecht is zeer ruw, zodat er vuil in blijft vast zitten.
- Het aanrechtblok is verouderd en versleten, waardoor laden en deuren niet meer goed open en dicht kunnen.
Wat kunt u doen bij een (ernstig) gebrek?
Meld het gebrek zo snel mogelijk bij uw verhuurder. Let op: is er iets kapot of beschadigd door een eerdere gebeurtenis? Dan noemen we dat gevolgschade. Zorg ervoor dat u de gevolgschade ook direct doorgeeft aan de verhuurder.
Lees hoe u gebreken en gevolgschade meldt én wat kunt doen als uw verhuurder het probleem niet op tijd oplost. Ga naar
. pagina voor huurders van kamers, sociale- of middenhuurwoningen.
. pagina voor huurders in de vrije sector.
. pagina voor verhuurders.
Heeft u een ander probleem aan het aanrechtblok?
Dan is het misschien
- geen gebrek, maar een kleine reparatie, die de huurder zelf moet oplossen. Hier vindt u een lijst met kleine reparaties.
- een gebrek dat niet veel voorkomt. Kijk in het Beleidsboek Gebreken. Is het probleem inderdaad een gebrek volgens het beleidsboek? Kijk dan hierboven wat u kunt doen.