Gebrekencheck stap 3 - het aanrechtblok

Is het probleem aan het aanrechtblok in de keuken een ‘ernstig gebrek’? En wie moet het oplossen? U ontdekt het in deze laatste stap van de Gebrekencheck. 

Heeft u last van één van de volgende dingen? Dan is er misschien sprake van een (ernstig) gebrek, dat de verhuurder moet oplossen. 

  • Het aanrechtblad laat zichtbaar water door. Dit komt doordat er geen goede waterdichte aansluiting is aan de wand. Of doordat er scheuren zitten in het blad.
  • De wand boven het aanrecht en het kooktoestel is niet waterdicht waardoor de wand is aangetast door vocht.
  • Het keukenblok is in zo’n slechte staat dat het aanrecht niet goed gedragen wordt
  • Het stenen blad van het aanrecht is zeer ruw, zodat er vuil in blijft vast zitten.
  • Het aanrechtblok is verouderd en versleten, waardoor laden en deuren niet meer goed open en dicht kunnen.

Wat kunt u doen bij een (ernstig) gebrek?

Meld het gebrek zo snel mogelijk bij uw verhuurder. Let op: is er iets kapot of beschadigd door een eerdere gebeurtenis? Dan noemen we dat gevolgschade. Zorg ervoor dat u de gevolgschade ook direct doorgeeft aan de verhuurder. 

Lees hoe u gebreken en gevolgschade meldt én wat kunt doen als uw verhuurder het probleem niet op tijd oplost. Ga naar   

. pagina voor huurders van kamers, sociale- of middenhuurwoningen
. pagina voor huurders in de vrije sector
. pagina voor verhuurders.  

Heeft u een ander probleem aan het aanrechtblok?

Dan is het misschien  

  • geen gebrek, maar een kleine reparatie, die de huurder zelf moet oplossen. Hier vindt u een lijst met kleine reparaties.  
  • een gebrek dat niet veel voorkomt. Kijk in het Beleidsboek Gebreken. Is het probleem inderdaad een gebrek volgens het beleidsboek? Kijk dan hierboven wat u kunt doen.