Sociale- en middenhuurwoning
Verhuurt u een sociale- of middenhuurwoning? En is uw huurder het niet eens met de hoogte van de huur of de jaarlijkse huurverhoging? Of heeft u een verschil van mening met uw huurder over het onderhoud of de servicekosten? Lees hier wanneer u de Huurcommissie kunt inschakelen.
Verhuurt u woonruimte in de sociale- of middensector? Dan kan de Huurcommissie u helpen als u een meningsverschil heeft met uw huurder. Ook als u een verschil van mening heeft over het overleg met een huurdersorganisatie of bewonerscommissie kunt u bij de Huurcommissie terecht.
Over welke onderwerpen doet de Huurcommissie uitspraak?
- U wilt de huur verhogen na woningverbetering.
- U heeft na een tijdelijke huurverlaging de onderhoudsgebreken hersteld en u wilt de oude huurprijs weer vragen.
- Uw huurder is het niet eens met de jaarafrekening voor de servicekosten en nutsvoorzieningen.
- U wilt de maximale huurprijs berekenen
- Uw huurder heeft bezwaar gemaakt tegen de jaarlijkse huurverhoging
- Uw huurder is het niet eens met een huurverhoging na een tijdelijke huurkorting
- U heeft een verschil van mening over het overleg met een huurdersorganisatie of bewonerscommissie
- Informatie over de verhuurdersbijdrage
- Informatie over door een huurder gestarte procedures
Wanneer kunnen wij u niet helpen?
- U verhuurt een vakantiewoning of bedrijfsruimte.
- U heeft een vraag over bemiddelingskosten bij verhuur. Kijk op ACM Consuwijzer.
- U heeft een vraag over het huurcontract. Kijk op Rijksoverheid.nl.
U kunt ook geen procedure starten als het meningsverschil met uw huurder al is of wordt behandeld door de rechter.