Klacht over gedrag

Een van uw huurders is een procedure bij de Huurcommissie gestart vanwege het gedrag van u of van iemand die namens u contact heeft met de huurder. U kreeg hierover een brief van ons. Op deze pagina leest u wat u kunt verwachten. 

Uw huurder heeft bij u geklaagd over uw gedrag. Of over het gedrag van een van uw medewerkers of een medewerker van een bedrijf dat voor u werkt. Vertegenwoordigt u een woningcorporatie? Dan heeft de huurder de klacht ook ingediend bij uw klachtenafdeling en bij de Klachtencommissie Wonen waar uw corporatie bij is aangesloten.   

Uw huurder is niet tevreden over de manier waarop de klacht is opgelost en heeft ons daarom gevraagd om de klacht te beoordelen.

Wat kunt u verwachten in deze zaak?

Met de informatie die uw huurder ons heeft gestuurd, beoordelen wij de klacht. Ook vragen we aan u wat u ervan vindt. Als er een zitting nodig is, ontvangt u daarvoor een uitnodiging. Tot slot ontvangen u en uw huurder allebei het advies.  

Lees meer over het verloop van een zaak bij de Huurcommissie. 

Een uitspraak over een klacht over gedrag 

In onze uitspraak staat of de klacht gegrond of ongegrond is. Met deze uitspraak kunnen u en uw huurder de klacht samen oplossen. Wij kunnen u niet verplichten om de klacht op te lossen. 

  • Vinden wij de klacht terecht? Dan noemen we de klacht gegrond. 
  • Vinden wij dat uw huurder geen gelijk heeft? Dan noemen we de klacht ongegrond.

Bent u het niet eens met de uitspraak van de Huurcommissie?

Dan kunt u in verzet bij de Huurcommissie of een procedure starten bij de kantonrechter. Lees meer op de pagina na de uitspraak.