Klacht over gedrag verhuurder beoordelen

Een van uw huurders is een procedure bij de Huurcommissie gestart vanwege een klacht over uw gedrag. U kreeg hierover een brief van ons. Op deze pagina leest u wat u kunt verwachten. 

Uw huurder heeft bij u geklaagd over uw gedrag. Of over het gedrag van een van uw medewerkers of een medewerker van een bedrijf dat voor u werkt. Vertegenwoordigt u een woningcorporatie? Dan heeft de huurder de klacht ook ingediend bij uw klachtenafdeling en bij de Klachtencommissie Wonen waar uw corporatie bij is aangesloten.   

Uw huurder is niet tevreden over de manier waarop de klacht is opgelost. In het huurcontract staat dat u en uw huurder bij meningsverschillen de Huurcommissie om advies kunnen vragen. Uw huurder heeft ons daarom gevraagd om de  klacht te beoordelen. 

Wat kunt u verwachten in deze procedure? 

Met de informatie die uw huurder ons heeft gestuurd, beoordelen wij de klacht. Ook vragen we aan u wat u ervan vindt. Als er  een zitting nodig is, ontvangt u daarvoor een uitnodiging. Tot slot ontvangen u en uw huurder allebei het advies.  

Lees hier meer over de  procedure bij de Huurcommissie. 

Een advies over een klacht over gedrag 

In ons advies staat of de klacht gegrond of ongegrond is. Met dit advies kunnen u en uw huurder de klacht samen oplossen.  

  • Vinden wij de klacht terecht? Dan noemen we de klacht gegrond.  
  • Vinden wij dat uw huurder geen gelijk heeft? Dan noemen we de klacht ongegrond.