Aanvullende informatie opsturen
Hebben we u gevraagd om extra informatie op te sturen? Of wilt u zelf tijdens de procedure meer informatie sturen? Hier leest u hoe u dat doet.
Begint uw zaaknummer met 22, 23 of 24*? Log dan in op MijnHuurcommissie en ga naar uw zaak toe. Daar kunt u via 'Meer Acties' uw aanvullende informatie versturen.
Heeft u moeite met het invullen van het online formulier? Neem contact met ons op via 088 - 1 600 300 of via het contactformulier.
*Let op: begint uw zaaknummer met een ander getal? En heeft het 6 cijfers? Dan kunt u alleen per post aan ons opsturen. Het adres vindt u hier.
Wanneer kunt of moet u extra informatie sturen?
U kunt op verschillende momenten aanvullende documenten insturen. Bijvoorbeeld:
- Voor het onderzoek van de woonruimte
Heeft u een brief gehad over het onderzoek van de woonruimte? U kunt extra informatie insturen tot uiterlijk 5 werkdagen voor het onderzoek. - Servicekosten (voor verhuurders)
Heeft u als verhuurder de brief ‘Verzoek om informatie servicekosten’ ontvangen. Stuur de gevraagde informatie over de jaarafrekening van de servicekosten of het voorschot nutsvoorzieningen binnen 2 weken nadat u de brief heeft ontvangen. - Voor een zitting
Bent u uitgenodigd voor een (online) zitting? U kunt extra informatie insturen tot uiterlijk 5 werkdagen voor de zitting. Stuur deze informatie ook aan de andere partij, uw huurder of verhuurder. - Na een zitting
Heeft de Huurcommissie u tijdens een zitting gevraagd om extra informatie te sturen? in te sturen. Stuur de gevraagde informatie dan zo snel mogelijk.
Procedure in het Nederlands
De Huurcommissie behandelt uw zaak in de Nederlandse taal. Extra documenten, zoals het huurcontract of andere bewijsstukken, mag u ook in het Engels, Frans of Duits opsturen. Is één van uw documenten in een andere taal dan Nederlands, Engels, Frans of Duits? Stuur dan een vertaling mee in het Nederlands.